;
;
;
;
;
;
;

Over ons en de jobcoach

Een baan of bezigheid vinden die bij je past. Datgene doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Dat is niet makkelijk. Zeker niet wanneer je een beperking hebt of door andere oorzaken al lange tijd uit de running bent. Het doel van IetsAnders is mensen naar werk, werkgerichte dagbesteding of scholing te begeleiden.

De Methode ‘IetsAnders’

In het traject van IetsAnders leer je hoe je het stuur weer in eigen handen kunt nemen. Herintreders, mensen met een arbeidsbeperking, ouderen en langdurig werkzoekenden doen bij IetsAnders werkervaring op. Dat kan via een leer-/werktraject bij één van onze leer-/werkbedrijven of bij een werkgever. Naast werk vinden is werk behouden nog belangrijker. Hier besteden we veel aandacht aan.

Hoe gaan we te werk

Bij IetsAnders gaan we er vanuit dat iedereen een andere vraag en motivatie heeft. Daar speelt IetsAnders op in. Bij ons stellen we persoonlijke doelen op en kijken we naar wat iemand kan. Je bent een individu en krijgt de begeleiding die jíj nodig hebt. De begeleidingsvraag van de medewerkers verschilt van persoon tot persoon. Sommigen willen weer werkervaring en werkstructuur opdoen. Anderen oriënteren zich hoe hun toekomst op te bouwen. Bij IetsAnders krijg je de tijd, rust en ruimte om uit te vinden wat jij wilt en waar jij goed in bent.

Leren van elkaar

In de begeleiding gaat IetsAnders uit van wat de medewerkers aan persoonlijke ervaring meenemen. Maar ook van wat zij van elkaar kunnen leren. Daarom werken oud en jong, hoger geschoold en niet geschoold, ambachtslieden en medewerkers die een ambacht willen leren, met elkaar. Iedereen heeft iets te bieden waar een ander van kan leren.

Eigen kracht

Medewerkers geven zelf aan wat zij willen doen en leren. Wanneer een medewerker een doel heeft, begeleidt en ondersteunt IetsAnders bij het realiseren van dat doel. De activiteiten komen vooral uit de medewerkers zelf. Dat zorgt voor betrokkenheid en voor gepaste trots wanneer een traject helemaal lukt. Deze aanpak is niet vrijblijvend, maar er is wel ruimte om uit te proberen of iets passend is.

Veilige leeromgeving

We bieden een positieve en veilige leer- en werkomgeving. Dat doen we door veel aandacht te geven aan de werkrelatie tussen jou en je begeleider. Daarnaast besteden we ook aandacht aan de sfeer tussen jou en je collega’s onderling. Samenwerken bij IetsAnders houdt geven en krijgen van vertrouwen in.

Instappen op eigen niveau

IetsAnders biedt veel verschillende trajecten aan. Waar je instapt en hoe je vervolgens aan de slag gaat, wordt met name bepaald door je behoefte en niveau. Voor veel mensen is dat eerst weer het leren wennen aan structuur, vaste indeling van de dag, omgaan met elkaar. De vaste locaties van IetsAnders in Opmeer en Zwaag zijn daar perfect voor. Hier zijn begeleiders in de directe omgeving aanwezig, waar je op terug kunt vallen.

Heb je al een goed beeld van je kwaliteiten en wil je met meer zelfstandigheid aan de slag, dan zijn de leer-/werktrajecten op locatie ook interessant. Denk dan aan groenwerk, dierenverzorging, horeca, camping, onderhoudswerk of trajecten bij diverse werkgevers. Ook werkt IetsAnders samen met andere partners, zoals WerkSaam West-Friesland.

Beginnen en doorgroeien

Het werk waarmee je start is niet het eindpunt. Een traject houdt als vanzelf beweging en groei in. We begeleiden je in die groei.

Jobcoaching

Wanneer je bij een externe werkgever aan de slag gaat, word je begeleid door een jobcoach. Deze coach is een vraagbaak en ondersteuner voor zowel jou als je werkgever. Het is belangrijk goed van elkaar te weten wat er van je verwacht wordt en hoe je aan verwachtingen kunt voldoen.

We werken op verschillende plekken in Noord-Holland volgens deze methode. Daarnaast werken we natuurlijk samen met andere partners.

Wil je meer weten?

Wil je meer informatie of heb je een vraag? Vul dan het contactformulier in en wij reageren zo snel mogelijk. 

Wil je teruggebeld worden?

Wil je graag telefonisch contact met ons? Vul jouw contactgegevens in en we bellen zo snel mogelijk terug.